Nytt år & nya äventyr...

Då var man tillbaka då...och det har varit jul och det har blivit ett nytt år och en flytt har vi hunnit med så det har ju hänt en hel del...
Julen hann jag ju med i förra inlägget men som sagt så var den ju ett välkommet avbrott i allt flyttstök :)...
Annandag jul bar det av med flyttlasset och det gick över förväntan, hela familjen och Uffe och Dennis var med och bar...och vi bar och bar och bar trappa upp och trappa ner...nu i efterhand så skulle man nog tagit en lägenhet i markplan isället för på tredje våningen utan hiss :P...så ni kan ju förstå hur benen och armarna kändes innan allt var uppe...men alla jobbade på och hela tiden med ett leende på läpparna så bara det gjorde att det gick så bra som det gjorde så Tack alla barn för att ni var så underbart duktiga ;)...och ett stort Tack till Uffe och Dennis för hjälpen...
Annandags kvällen var det en nöjd men supertrött familj som satt här...efter en välkommen dusch så gick Pelle och jag och köpte mat på Saigon, första gången som jag äter kina mat under en jul men det smakade helt underbart och när vi hade ätit så hade vi julklappsöppning och vi fick jättefina julklappar av barnen och jag tror att dom blev nöjd över våra...Tack älskade ungar ;) och även Tack till Emma för det roliga spelet  vi fick och Tack till Robin för den goda choklad asken, den var nästan slut efter nån dag :P
Resten av helgen bestod av att packa upp karton efter kartong och däremellan for vi till Matfors och städade ur lägenheten.
Nyåret firade vi med barnen hemma hos Kicki & Patrik (Andrés svärföräldrar) åt Matforsplanka och en massa annat gott och avslutade, eller började kanske jag ska säga, det nya året med att spela lite kort och där Kicki & jag äntligen fick en vinst :D, Tack för ett trevlig Nyår!
Ja, nu är alla helger slut och det har återgott till vanlig vardag igen, ganska skönt faktiskt, fast jag tror inte barnen håller med om det, dom var väl inte allt för nöjd med att skolan började idag igen :)
Själv har jag jobbat på körskolan idag och det gick bra, André var oxå där och hade körlektion och jag vet att det är ganska nära en uppkörning nu men jag får ju inte veta när men det förstår jag, man vill ju hålla det lite hemligt och jag har ju all möjlighet och kolla eftersom jag jobbar där ibland men jag har lovat att inte göra det och jag håller det ;)
Nu har jag inget mer att skriva för den här gången men det blev ju en hel del :P

Kram på er & hadé gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0